Wirtualna Polska Holding S.A. zawarła umowę, w ramach której zostanie większościowym udziałowcem w Superauto24.com, agregującym oferty nowych samochodów w internecie. Wartość zakupu 51 proc. udziałów wynosi 21,1 mln zł. Wirtualna Polska kontynuuje tym samym dynamiczny rozwój działalności e-commerce.
Superauto24.com prezentuje szeroką ofertę nowych samochodów pochodzących od autoryzowanych dilerów różnych marek. W 2018 r. Superauto24.com sfinansowało nowe pojazdy o wartości 180 milionów zł, dla dwóch tysięcy klientów. Prognozowane przychody Superauto24.com za 2018 rok wyniosą ponad 10 mln zł, natomiast znormalizowana EBITDA 4,3 mln zł. W Polsce co roku sprzedaje się około 500 tys. nowych samochodów. Pomimo rekordowych wzrostów, notowanych w ostatnich latach, Polacy w dalszym ciągu jeżdżą jednymi z najstarszych aut w Europie. Wymiana floty będzie jednym z głównych czynników wzrostu dla całego rynku w najbliższych latach.
W branży e-commerce WP działa w obszarze turystyki (Wakacje.pl, Nocowanie.pl i eHoliday.pl), mody (Domodi.pl i Allani.pl), urządzania wnętrz (Homebook.pl) i projektowania domów (Extradom.pl) oraz usług finansowych (TotalMoney.pl).
Źródło: www.money.pl/gospodarka/wirtualna-polska-inwestuje-w-superauto24com-6329492608051329a.html