Czołowy polski e-sklep z rodzimymi markami odzieżowymi Showroom został kupiony Miinto. Jest to europejska platforma skupiająca ponad 1,8 tys. marek i butików modowych. Działa w modelu marketplace – nie posiada własnych produktów ani magazynów. W efekcie transakcji niedługo do oferty Showroom dołączą setki niedostępnych dotychczas skandynawskich marek, a projektanci współpracujący z platformą zyskają możliwość wejścia na aż sześć nowych rynków w Europie Zachodniej.
Polski Showroom to największy sklep z lokalną modą, oferujący kilkuset najlepszych polskich marek. Dotychczas większościowym właścicielem Showroom były spółki należące do niemieckiego koncernu medialno-technologicznego Hubert Burda Media, wydawcy wiodących magazynów modowych w Polsce. Firma obejmie teraz udziały w Miinto. Michał Juda, założyciel Showroom i jego zespół będą po połączeniu kontynuować prace nad rozwojem platformy. – Dołączenie do rodziny Miinto da nam możliwość dalszego dynamicznego wzrostu. Jestem przekonany, że na połączeniu wiedzy i doświadczenia obydwu firm skorzystają nasi klienci, projektanci oraz pracownicy. Z mojej perspektywy niezwykle istotne będzie umożliwienie markom współpracującym z Showroom sprzedaży na nowych rynkach, na których obecne jest Miinto. Na tym będziemy się koncentrować w najbliższych miesiącach – mówi Michał Juda.
Źródło: https://cyfrowa.rp.pl/biznes/e-commerce/32199-dunczycy-kupuja-polska-platforme-showroom